- La sessió “Patinets sí, però amb normes!” clou un programa de sensibilització que ha recorregut els centres educatius del municipi per fomentar la convivència urbana i la prevenció d’accidents.
- L’Escola de Famílies tanca amb èxit el cicle sobre l’ús segur i cívic dels patinets elèctrics
Aquesta setmana s’ha celebrat una nova sessió de l’Escola de Famílies sota el títol “Patinets sí, però amb normes!”, una iniciativa centrada en la conscienciació i la prevenció en matèria de mobilitat urbana. La xarrada, impartida pel caporal de la Policia Local, va reunir nombroses famílies interessades a conèixer de primera mà la normativa actual que regula l’ús dels Vehicles de Mobilitat Personal (VMP).
Durant la jornada es van abordar de manera exhaustiva els aspectes fonamentals de la seguretat viària i les responsabilitats que recauen sobre els usuaris. El caporal va posar especial èmfasi en les principals normes de circulació que s’han de respectar, fent una crida a la prudència, especialment entre la població més jove, que és la principal usuària d’aquest mitjà de transport.
Entre els punts clau de la normativa explicats, es van detallar els espais permesos per a la circulació, les zones de vianants, les limitacions tècniques dels vehicles i les possibles sancions derivades de conductes inadequades o infraccions. A més de la part normativa, la sessió va servir per subratllar la importància de fomentar una mobilitat responsable des de l’àmbit familiar i educatiu, destacant que el respecte mutu és la base per a una bona convivència al municipi.
Cal destacar que aquestes sessions informatives no s’han limitat a les famílies. Durant els mesos anteriors, la campanya s’ha desenvolupat també a l’escola Ramon i Cajal i a l’institut Manuel Sales i Ferré, aconseguint arribar directament a l’alumnat i al professorat de les diferents etapes educatives.
Amb aquesta última jornada, es dona per tancat el cicle d’explicació i sensibilització sobre l’ús correcte dels patinets elèctrics. La iniciativa ha tingut una acollida excel·lent per part de la ciutadania, reforçant el compromís municipal amb una mobilitat més segura, cívica i adaptada als nous reptes del transport urbà.