L’equip de govern ha realitzat amortitzacions anticipades de deute per import de
8,2 milions d’euros des de l’inici de 2024
El regidor d’Hisenda de l’Ajuntament de Vinaròs, Lluís Gandia, ha anunciat este matí
en roda de premsa que el ple extraordinari del dilluns aprovarà una important
modificació pressupostària destinada a l’amortització anticipada de 3.335.000 euros
del deute municipal.
Segons ha explicat Gandia, esta operació forma part de l’estratègia econòmica
impulsada per l’equip de govern des de l’inici del mandat i té com a objectiu “garantir
que la ciutat de Vinaròs puga progressar sense comprometre el futur econòmic de
l’Ajuntame nt”. L’edil ha destacat que esta nova reducció del deute permetrà al
consistori afrontar nous projectes “amb solvència i amb la tranquil·litat de saber que es
podran dur a terme noves inversions”. En este sentit, ha assenyalat que “la ciutat de
Vinaròs s’e stà transformant i avançant com mai ho havia fet, està progressant i ho fa
sense hipotecar el futur de la ciutadania”.
Durant la seua compareixença, Gandia ha repassat algunes de les actuacions que ja
s’han materialitzat o que estan en marxa durant els dos anys i mig de legislatura, entre
elles les obres de l’avinguda Llibertat, Sant Pasqual, Remei, Torre Ballester, Arxipreste
Bono, Sant Ramón, Varadero i la plaça Sant Andrés, a més del nou pavelló
poliesportiu municipal, l’execució del qual ja ha sigut adju dicada.
El responsable d’Hisenda ha insistit que la política econòmica del govern municipal es
basa en la responsabilitat i la prudència financera. “Des del primer dia gestionem amb
responsabilitat perquè no es tracta només de fer projectes, sinó de fer -los sense
comprometre el futur i sense augmentar el deute”, ha afirmat.
En este sentit, Gandia ha detallat que des de l’any 2024 l’Ajuntament haurà amortitzat
de forma anticipada un total de 8,2 milions d’euros de deute municipal una vegada
s’aprove l’operació prevista per al dilluns. Esta reducció, sumada a les amortitzacions
ordinàries previstes en els préstecs municipals, permetrà afrontar inversions
estratègiques per a la ciutat com la remodelació de la plaça Primer de Maig, el nou
poliesportiu municipal o el futur auditori.
Així mateix, el regidor ha explicat que el Ministeri d’Hisenda permet als ajuntaments
aconseguir un nivell màxim d’endeutament del 75% en relació amb els seus ingressos
corrents. En el cas de Vinaròs, el deute municipal se situava en el 25,89% l’any 2023 i
en 2025 es va reduir fins al 24,96%.