PSOE i Compromís rebutgen a Vilafamés per quart any consecutiu l’ajuda del Consell per a la prevenció d’incendis i gestió forestal
- El Grup Municipal del PP respon a les crítiques fetes per l’alcalde en els mitjans de comunicació. “El Consell porta quatre anys atorgant ajudes a Vilafamés per a realitzar neteges forestals i el PSOE les ha rebutjades totes”
- En l’última convocatòria, la resolució feta pública pel Consell en el DOGV, reconeixia que Vilafamés tenia dret a 65.474,14 euros. No obstant això, “l’ajuntament els ha deixats perdre”, advertix la portaveu del PP a Vilafamés, Marisa Torlà
1 de agost de 2026.- PSOE y Compromís, els dos responsables de la gestió de l’Ajuntament de Vilafamés, han tornat a rebutjar, per quart any consecutiu, l’ajuda del Consell per a la prevenció d’incendis i gestió forestal.
Així es fa públic en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana per part de la Conselleria de Medi Ambient, en una resolució del 28 de juny de 2026, que acredita que l’Ajuntament de Vilafamés disposava de 65.474,14 euros per a executar accions de prevenció d’incendis i gestió forestal. No obstant això, “no va presentar sol·licitud d’ajuda”, tal com arreplega la resolució.
A la portaveu del PP a Vilafamés, Marisa Torlà, no el sorprén. “És el quart any que ocorre això”, exposa. “Ni PSOE ni Compromís aprofiten les ajudes que la Generalitat Valenciana concedix al nostre municipi. I al final qui perd és el poble, som tots, perquè podent realitzar labors de prevenció i millora del nostre entorn forestal a cost zero per al municipi, no es fa res”.
Cal assenyalar que estes ajudes, que tenen caràcter anual, són finançades pel Fons Estratègic Municipal de Prevenció d’Incendis i Gestió Forestal de la Comunitat Valenciana. Una subvenció directa perquè els ajuntaments, amb terrenys forestals en el seu terme municipal, duguen a terme l’execució de les actuacions contemplades en els seus Plans Locals de Prevenció d’Incendis Forestals (PLPIF o PLRPIF), així com en els seus instruments tècnics de gestió forestal, prèviament aprovats per la Conselleria competent.
Gestió enfront de crítica
“Sembla que ni per al PSPV ni per a Compromís són importants estos plans. Això sí, criticar saben una estona”.
Les declaracions les fa Marisa Torlà després de les crítiques formulades pel PSOE de Vilafamés contra el Consell a propòsit de la concessió d’ajudes per a camins rurals. Esta línia d’ajudes, explica Torlà, la convoca la Conselleria d’Agricultura per a millorar camins que donen accés a zones agrícoles. “Res té a veure amb la prevenció d’incendis, encara que el PSOE tracte de lligar-ho tot”.
De fet, explica Torlà, “PSOE i Compromís van anunciar a Vilafamés un pla director de camins i no han fet absolutament res”. “Eixa és la trista realitat”, assenyala.
Pel que respecta a accions dirigides a la prevenció d’incendis, estes ajudes les convoca la Conselleria de Medi Ambient. I per a esta mena d’actuacions “el Consell ens ha concedit tots els anys ajudes econòmiques. No obstant això, lamentablement, ni un sol any han sigut aprofitades per PSOE i Compromís”.
Per a Torlà, “que el PSOE faça estes declaracions en un moment tan dur com el que estem vivint demostra una absoluta falta de sensibilitat”. I el més lamentable, “són ells els que porten quatre anys renunciant a les ajudes que el Consell ens concedix per a protegir-nos enfront del foc. Una absoluta irresponsabilitat que és un castic que s’imposa injustament sobre Vilafamés”.