L’Autoritat Portuària de Castelló ha marcat una fita històrica en tancar febrer de 2026 com el millor mes de febrer de la seua trajectòria. PortCastelló ha registrat un total de 1.766.437 tones, fet que suposa un increment del 22,4% respecte al mateix mes de l’any anterior. Aquest resultat reafirma la tendència a l’alça del recinte portuari, que aconsegueix xifres positives en totes les seues línies de negoci.
Creixement espectacular en mercaderia general i contenidors
La dada més destacada del mes es troba en la mercaderia general, que es dispara un 74,9%, passant de les 99.880 tones en 2025 a les 174.771 tones en l’exercici actual. Estretament lligat a aquest creixement es troba el trànsit de contenidors, que experimenta un increment del 89,6%, fins a arribar als 13.603 contenidors davant dels 7.173 de l’any passat.
La resta de tipus de mercaderies també mostren augments notables. Els granels líquids, el grup amb major volum al port, creixen un 20,6% fins a assolir les 838.680 tones. Per la seua banda, els granels sòlids augmenten un 16,2%, sumant 752.986 tones mogudes.
El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez, ha assegurat que “estem davant d’unes xifres que demostren la capacitat de PortCastelló per diversificar els seus tràfics i guanyar competitivitat en mercats clau”, i ha afegit que “tancar el millor febrer de la nostra història no és casualitat, és el resultat de l’esforç de tota la comunitat portuària i d’una estratègia clara per atraure mercaderies de major valor afegit, com demostra l’espectacular creixement en contenidors i mercaderia general”.
Balanç acumulat positiu
Gràcies a aquestes dades, PortCastelló també creix en l’acumulat de l’any, concretament un 11,2%, i suma 3.242.359 tones. Torna a destacar la mercaderia general amb un avanç del 43,9% i els contenidors amb un increment acumulat del 45,7%.
Rubén Ibáñez ha explicat que “aquestes dades ens situen com un motor econòmic fonamental per a la província, guanyant rellevància i consolidant-nos com un hub logístic de referència al Mediterrani”.
Amb aquestes xifres, actualment el 51,2% de la mercaderia que es mou pel port de Castelló és granel líquid, seguit del granel sòlid —que representa un 40,5%—, i la mercaderia general, amb un 8,3%.
Principals destinacions
Les principals destinacions comercials del port de Castelló són, per aquest ordre: Turquia, el Marroc, Líbia, Guyana i el Canadà.