L’entrada de bous a l’estil Calijó, declarada Festa d’Interés Turístic Provincial, “és un exemple de la riquesa de la nostra terra”. “Posar en valor aquest patrimoni ens suma, ens fa més grans i ens reforça com a província”, declara la presidenta provincial del PPCS, Marta Barrachina.
La líder provincial ha participat en les festes de Càlig al costat del secretari general del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, i de la portaveu del PP al municipi, Candela Anglés.
11 d’agost de 2025.- La presidenta provincial del PPCS, Marta Barrachina, ha defensat avui a Càlig la tradició dels festejos taurins com a recurs turístic que impulsa la província i genera riquesa i llocs de treball. Ho ha fet assistint a un dels actes centrals de les festes patronals que la localitat celebra en honor a Sant Llorenç i en què l’entrada taurina, a l’estil Calijó, està declarada Festa d’Interés Turístic Provincial.
“Aquest any es compleixen quinze anys d’aquesta declaració que posa en valor la riquesa cultural, l’afició taurina i la festa d’aquest poble únic”, ha manifestat la presidenta provincial del PPCS. “Un motiu més que suficient per visitar i conéixer Càlig i compartir aquesta festa”.
Marta Barrachina ha estat acompanyada pel secretari general del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, que s’ha desplaçat fins al municipi per festejar amb els veïns de Càlig una convocatòria multitudinària. Amb la portaveu del PP a Càlig, Candela Anglés, com a amfitriona, “aquestes festes són una mostra de la cultura que ens identifica com a província”, ha manifestat Marta Barrachina.
A l’exhibició de transhumància ha seguit l’entrada singular que simbolitza “l’orgull i la passió de la meua terra. Una província que té en el bou molt més que una festa. Perquè aquesta entrada és cultura i és riquesa”.
Per aquest motiu, ha declarat Marta Barrachina, “des de les institucions que governem donem suport amb fets a aquestes celebracions. Amb el compromís econòmic que garanteix futur i desenvolupament a la meua terra i reforça l’afició que a tants ens mobilitza”. En el cas de la Diputació, enguany la institució ha destinat 140.000 euros en ajudes per a associacions i penyes taurines de la província.
Perquè, tal com ha manifestat la presidenta provincial del PPCS, “el món taurí és sinònim d’ocupació i desenvolupament, és un actiu turístic, motor econòmic d’un interior que les nostres polítiques posen en valor amb inversions i creixement”. “Una oportunitat els 365 dies de l’any perquè, ara sí, la gestió útil al servei dels ciutadans injecta desenvolupament i crea riquesa per fer del món rural una llar amb futur”, ha conclòs la presidenta provincial del PPCS.

