• El Col·legi Rural Agrupat (CRA) Araboga obri les portes amb més xiquets en l’etapa d’infantil. Als 8 menuts se sumen 32 estudiants de primària. “Volem continuar creixent”, assenyala l’alcalde de la Jana, César Simó.
• L’alcalde posa en valor el centre educatiu, que “és un eix vertebrador de la nostra població”. “Tindre escola és tindre futur”, afirma Simó, qui subratlla el compromís de l’ajuntament i de la Conselleria d’Educació amb el món rural.
9 de setembre de 2025.- El Col·legi Rural Agrupat de la Jana, Araboga, va obrir ahir les portes per a rebre el seu alumnat. Escolars d’infantil i de primària que “són la vida del nostre poble i que creixen i garanteixen futur a la localitat”.
Així ho exposa l’alcalde, César Simó, qui enguany constata un increment en l’etapa d’infantil, que arriba als 8 alumnes. A ells s’hi sumen els 32 estudiants de primària. “I molts més que cursen secundària fora del nostre municipi però que demostren el múscul que té el nostre poble”.
La localitat compta “amb un Col·legi Rural Agrupat excel·lent i uns professionals bolcats en l’alumnat. Una sort per a tot el poble que volem compartir, perquè la seua presència és el millor antídot contra el despoblament”.
En aquest sentit, l’alcalde de la Jana manifesta la seua intenció de continuar defensant “la inversió i els recursos que necessite l’escola”. I fer-ho “amb la bona sintonia que tenim amb la Conselleria d’Educació, que sabem que és una aliada en aquest objectiu”. De fet, el Consell ha rebaixat enguany a 3 alumnes la ràtio mínima per a mantindre obert un centre educatiu, la qual cosa demostra, en opinió de Simó, “el ferm compromís amb l’interior, perquè tindre escola és sinònim de vida i d’oportunitat per a fixar població”.
Mentre s’aposta per l’educació com a pilar de futur per al poble, l’Ajuntament de la Jana treballa colze a colze amb la Direcció General d’Infraestructures Educatives i la Direcció Territorial d’Educació per a impulsar l’ampliació del centre educatiu de la localitat.
“En matèria educativa, hem passat de les paraules als fets, dels anuncis als compromisos, perquè així ens ho van demanar els nostres veïns”, ha declarat Simó. L’alcalde explica que “quan vam arribar a l’alcaldia vam decidir desblocar aquest projecte en comprovar que no s’hi havia actuat”.
Les gestions van fructificar el 23 d’abril de 2025, quan l’alcalde es va reunir amb el responsable autonòmic de la Direcció General d’Infraestructures perquè l’obra poguera tirar endavant. Una reunió que va acordar agilitzar la redacció del projecte a través de la Direcció Territorial d’Educació i, així, avançar en la seua execució. “Estem treballant perquè, ara sí, l’ampliació del centre siga una realitat. En compliment del que ens van demanar els veïns”, ha conclòs Simó
