La Sénia reviu la seva història a través del paladar en la inauguració de la XXII Fira Gastronòmica

  • La Sénia inaugura la XXII Fira Gastronòmica amb un emotiu homenatge a la tradició i al comerç local

Ahir al matí, el municipi de la Sénia va donar el tret de sortida oficial a la XXII Fira Gastronòmica, que enguany se celebra sota el lema «Gust per la Memòria». L’acte inaugural va ser presidit per Enric Adell, vicepresident segon de la Diputació de Tarragona, qui va estar acompanyat per una nodrida representació de la cultura popular senianca. El Grup de Jotes Senienques, el grup de dolçaines de Joventuts Unides i la banda de l’Agrupació Musical Senienca van ser els encarregats de posar la banda sonora al recorregut inaugural, omplint els carrers de música i tradició.

L’activitat va començar amb un maridatge de vins de la Terra Alta, que va servir com a preàmbul d’un cap de setmana on el producte de proximitat i la cuina de record en són els eixos centrals. Un dels punts més destacats de la jornada d’ahir va ser l’acte de reconeixement al teixit comercial del municipi, que va tenir lloc a la Joieria Godes. En aquest espai, Núria Villalbí Godes va rebre una placa commemorativa en representació d’un establiment que forma part de la història viva de la Sénia. Malgrat que la meteorologia es va mostrar variable durant les primeres hores, l’ambient festiu i l’alta participació van marcar una jornada en què les tavernes i les parades gastronòmiques van ser el punt de trobada per a veïns i visitants, consolidant una vegada més aquesta fira com un referent a les Terres de l’Ebre.

Informació i foto; Ajuntament de la Sénia

Deja un comentario