La previsió docupació del litoral de la Comunitat Valenciana per a la Setmana Santa se situa en el 74 %

11/04/2025

  • La consellera Marián Cano recorda que es tracta de “xifres provisionals”, i assenyala que “s’espera que s’incrementin amb les reserves d’última hora”
  • Per als hotels de l’interior de la Comunitat Valenciana s’estima una ocupació del 75,4%

El litoral de la Comunitat Valenciana parteix d’una previsió superior al 74% per a la Setmana Santa, segons els resultats d’un sondeig realitzat per Turisme Comunitat Valenciana, a partir d’una mostra representativa d’hotels tant a la costa com a l’interior. A més, al sondeig s’han inclòs les dades proporcionades per Hosbec per a l’ocupació dels hotels de Benidorm, les de la Fundació Turisme València per a l’ocupació prevista per a la ciutat de València, i les dades de la Federació de Càmpings de la Comunitat Valenciana.

El sondeig de Turisme s’ha fet en dos períodes de la Setmana Santa. El primer inclou les nits de l’11, 12 i 13 d’abril (divendres, dissabte i diumenge), i el segon cobreix les nits del 17, 18, 19 i 20 d’abril (Dijous Sant, Divendres Sant, Dissabte Sant i Diumenge de Resurrecció).

Per al període dels dies festius principals, des de la nit del Dijous Sant fins a la del Diumenge de Resurrecció (ambdós inclosos), s’estima una ocupació superior al 74% al litoral de la Comunitat Valenciana, mentre que els hotels de l’interior de la Comunitat arrenquen amb una previsió d’ocupació del 75,4%. Segons el sondeig, les reserves confirmades per a la Comunitat Valenciana s’estimen en un 74% per al litoral, on el percentatge més alt el registra la costa de la província de València, amb una estimació del 82%. Les previsions per a aquest tram de la Setmana Santa indiquen que la ciutat de València compta, avui, amb una estimació d’ocupació del 71,3%, mentre que a Benidorm s’espera una ocupació del 81,4%.

Pel que fa al litoral de la província de Castelló, l’ocupació estimada arriba al 72,3%, i el litoral d’Alacant (sense comptar amb Benidorm), parteix amb unes previsions del 63%. Pel que fa a l’ocupació prevista per als hotels de l’interior de la Comunitat Valenciana, el sondeig realitzat per Turisme Comunitat Valenciana estima una ocupació prevista del 75,4% per a les nits des del Dijous Sant al Diumenge de Resurrecció.

En concret, per províncies, per a les nits del 17, 18, 19 i 20 d’abril, s’estima una ocupació del 88% en el cas dels establiments de l’interior de la província de València, un 68% per als hotels d’interior de la província de Castelló, i un 63% d’ocupació per als de la província d’Alacant. Per part seva, els càmpings del litoral de la Comunitat Valenciana compten amb unes previsions d’ocupació per places del 90% per a les nits del 17, 18, 19 i 20 d’abril.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha assenyalat que es tracta de “xifres provisionals”, ja que, com ha apuntat, “s’espera que s’incrementin amb les reserves d’última hora, ja que l’ocupació a la Comunitat Valenciana en aquestes dates sempre està influïda per les previsions meteorològiques”. Cano ha destacat que “el sector turístic està preparat per rebre els turistes en aquesta primera gran cita de les vacances del calendari turístic”, i ha subratllat que “som un referent turístic aquest període de vacances, especialment per al turisme familiar d’origen nacional, caracteritzat per un grau de fidelitat elevat”

Previsions per a aquest cap de setmana

L´enquesta d´ocupació de Setmana Santa realitzada per Turisme Comunitat Valenciana també ha inclòs les previsions per a aquest cap de setmana, que marca l´inici de la Setmana Santa. Per a aquest primer tram, referit a les nits de l’11, 12 i 13 d’abril, es preveu que el litoral de la Comunitat Valenciana assoleixi una ocupació superior al 70%. En concret, la ciutat de València té una estimació d’ocupació del 76% d’ocupació, mentre que per al litoral la província de València (sense comptar la ciutat) la previsió arriba al 72,5%. Al litoral la província de Castelló les previsions són properes al 50 %, i al litoral d’Alacant (sense incloure Benidorm), s’estima una ocupació propera al 63 %.

A més, per als hotels de Benidorm, s’espera una ocupació del 81,4%. Pel que fa als hotels d’interior, l’ocupació prevista per a aquest primer tram de la Setmana Santa és del 63,6% a tota la Comunitat Valenciana. Destaquen les previsions dels hotels d’interior de la província de València, amb una previsió del 80,7% de reserves confirmades. Els hotels dʻinterior de Castelló parteixen amb un 50 % de reserves, i els dʻAlacant, amb un 53 %. Per part seva, els càmpings de la Comunitat Valenciana compten en aquests moments amb unes previsions d’ocupació del 75 %.

Informació i foto: Generalitat valenciana