La Policia Local d’Alcalà-Alcossebre es forma per a actuar en rescats aquàtics 

  • Tots els integrants de la plantilla han rebut recentment formació tant teòrica com pràctica, a càrrec de dos professionals altament qualificats

La Policia Local d’Alcalà-Alcossebre amplia la seua formació rebent, per primera vegada, instrucció en matèria de rescats aquàtics. Tots els integrants de la plantilla han rebut recentment formació tant teòrica com pràctica, a càrrec de dos professionals altament qualificats. En concret, un cap del cos de Bombers, amb formació tècnica esportiva superior en salvament i socorrisme i un tècnic en salvament marítim, format en el Consorci Provincial de Bombers. 

La localitat compta amb 10 quilòmetres de costa, amb platges urbanes i cales, així com barrancs, la desembocadura del riu San Miguel i una orografia complexa que pot comportar que es produïsca algun tipus d’incident d’aquest tipus, en el qual la Policia Local és la primera força de seguretat a acudir, per la qual cosa “hem considerat que previndre, donant formació a la nostra plantilla, era prioritari, perquè sàpien com actuar, en el cas d’haver d’atendre una víctima d’ofegament o persones que córreguen perill”, ha explicat l’inspector cap de la Policia Local, Abel Serret. 

Per part seua, l’Alcalde Francisco Juan ha destacat que “sempre és positiu que els nostres professionals amplien la seua formació i més tenint en compte que ja han hagut de mobilitzar-se i actuar en episodis tan complicats com els últims episodis de DANA, en les quals afortunadament no vam haver de lamentar danys personals encara que sí nombrosos danys materials”.