- Luís Carlos Ruíz Pérez amb Amigo árbol i Reyes Cerdá Mira amb Toda una vida han obtingut el segon i tercer premi respectivament.
- La temàtica del concurs en esta edició ha sigut la càrrega invisible.
Peníscola (3-03-2026).- L’àrea de Benestar Social de l’Ajuntament de Peníscola ha fet públics els noms dels guanyadors del Concurs de Fotografia Dones, que convoca amb motiu de la celebració del Dia Internacional de les Dones cada mes de març.
La Guerra de Ucrania: El último viaje, de Vicente Javier García Pérez, ha aconseguit el primer premi, dotat amb 300 €; Luís Carlos Ruíz Pérez amb Amigo árbol i Reyes Cerdá Mira amb Toda una vida han obtingut el segon i tercer premi, dotats amb 200 € i 100 € respectivament.
La temàtica triada enguany ha sigut la càrrega invisible. S’han rebut 348 fotografies de 108 fotògrafs procedents de països com Espanya, l’Argentina, Bangladesh, el Brasil, Xile, Colòmbia, Hondures, Itàlia, Mèxic, Moçambic, el Perú i Veneçuela.
“Cada any ampliem el nombre de països participants, estem molt orgulloses de la participació i continuem apostant per este esdeveniment que projecta l’art visibilitzant el paper de la dona en diferents àmbits de la vida”, ha explicat la regidora de l’àrea, María Jesús Albiol, qui ha convidat els amants de la fotografia a visitar la galeria virtual per a conéixer les obres seleccionades i finalistes.
Fotografies finalistes:
1r La Guerra de Ucrania: El último viaje – Vicente Javier García Pérez
2n Amigo árbol – Luís Carlos Ruíz Pérez
3r Toda una vida – Reyes Cerdá Mira
4t Mujeres en Zanzíbar: Cultivar la vida – Vicente Javier García Pérez
5é Mujeres con historia: Pili la gitana – Jorge Luis Piris Fabra
6é Trabajando en casa – Jose Reyes Belzunce
7é En lo privado – Sara Martínez Novillo
8é Renacer – Jose Luis Méndez Fernández
9é Mujeres con historia: Memoria – Jorge Luis Piris Fabra
10é Bajo presión – Gabriella Barok