El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha anunciat este dimecres la finalització de les obres de rehabilitació de 242 camins rurals a la província de Castelló. Estes actuacions, que han comptat amb una inversió de 9,4 milions d’euros, formen part de l’estratègia del Consell per a restablir la connectivitat en el medi rural i garantir l’accés a les explotacions agràries que es van veure seriosament danyades per l’últim episodi de dana.
Barrachina ha destacat que estes intervencions s’emmarquen en un pla global molt més ampli que ha permés actuar sobre 598 camins en tota la Comunitat Valenciana, amb un pressupost total que arriba als 30,8 milions d’euros. Segons ha assenyalat el titular d’Agricultura, l’objectiu principal ha sigut que estes infraestructures estiguen en servici des del primer dia per a permetre que el camp seguisca actiu i els agricultors puguen treballar amb normalitat.
Pel que fa al detall de les intervencions a la província, s’ha posat un èmfasi especial en la durabilitat dels materials. En municipis com Vinaròs, s’han recuperat més de 3.300 metres lineals de camins amb solucions d’aglomerat asfàltic en calent i formigó en aquells trams on el pendent és més elevat. Estes solucions tècniques s’han aplicat en vies clau com el camí Canareus o el de la Barbiguera, essencials per a l’accés a habitatges i servicis bàsics de la zona.
D’altra banda, el conseller ha emmarcat esta recuperació dins d’un conjunt d’inversions destinades a reforçar el sector primari a Castelló. Entre estes mesures destaca la rehabilitació de la bassa de reg de Sant Jordi, que amb una inversió d’1,47 milions d’euros, garantirà el subministrament hídric a 1.500 hectàrees i 450 comuners.
Finalment, Barrachina ha recordat l’impuls que estan donant les ajudes LEADER, que des de 2024 han recolzat 147 expedients a la província, i l’èxit del programa Ticket Rural, que ha facilitat l’alta de 68 nous autònoms en zones de l’interior. Amb estes accions, la Generalitat reafirma el seu compromís amb una gestió útil que garantisca el futur dels municipis rurals i la viabilitat de l’activitat agrària.
