El PSPV-PSOE acusa la Diputació del PP d’haver-se convertit en «un fre per al desenvolupament de la província» en deixar sense executar el 40% de les inversions de 2025

  • Falomir reprotxa a Barrachina que és incompatible reclamar més recursos a l’Estat mentre no executa quasi la meitat dels diners disponibles i la repta de nou a presentar els avals tècnics del suposat deute que reclama

Castelló, 08-05-2026
El PSPV-PSOE de la Diputació de Castelló ha qüestionat este divendres la capacitat de gestió de l’equip de govern del PP després de conéixer-se que la institució presidida per Marta Barrachina ha deixat sense executar el 40% de les inversions previstes en el pressupost de 2025, segons arreplega l’informe d’Intervenció sobre la liquidació dels comptes de l’exercici passat.

El portaveu socialista, Samuel Falomir, ha afirmat que estes xifres «confirmen que la Diputació del PP s’ha convertit en un fre per al desenvolupament de la província, en deixar en la caixa forta més de 27 milions d’euros quiets i sense destí que podrien haver-se convertit en carreteres, serveis, infraestructures, oportunitats econòmiques i millores en la vida quotidiana dels nostres pobles».

Per a Falomir, l’informe d’Intervenció deixa «la credibilitat política de Barrachina i el seu equip per terra» perquè «és incompatible reclamar més recursos a l’Estat mentre no executes ni de lluny els diners que ja tens disponibles». En este sentit, ha assegurat que la Diputació, amb el canvi de mans al PP, «ha passat de ser una institució viva i inversora a una gran corporació d’anuncis i un gran banc que acumula recursos sense convertir-los en millores tangibles en els nostres municipis».

El dirigent socialista ha assenyalat que este informe tècnic constata, de forma oficial, «que els diners dels impostos de totes i tots, no arriben on han d’arribar» i ha tornat a reptar Barrachina a presentar documentació avalada per funcionaris habilitats que acredite l’existència del deute de l’Estat que reclama. «Fins ara, la província està perdent oportunitats per la falta d’inversió de la Diputació i també de la Generalitat Valenciana, eixa és la realitat. Les dos administracions pequen del mateix, massa interés a anunciar projectes i massa poques ganes de portar-los endavant», ha criticat.

Respecte al pressupost executat, Falomir ha denunciat que el govern popular «haja prioritzat convenis singulars i actuacions pensades per a la foto o perquè la presidenta guanye pes orgànic dins del partit abans que inversions amb capacitat real de transformar el territori». «Hem hagut d’aguantar projectes tan poc singulars com engalanar rodones de trànsit mentre es defenestraven actuacions vinculades a la digitalització del cicle de l’aigua o la detecció de fuites, que continuen aparcades en un calaix tot i estar condicionades a fons europeus», ha afegit.

Per al PSPV-PSOE, l’informe econòmic confirma que el problema de la Diputació «no és de recursos, sinó de gestió, perquè hi ha diners, però falta capacitat política per a tramitar, executar i fer arribar les inversions on toca, als pobles». «Deixar quatre de cada deu euros sense invertir és una rèmora per al desenvolupament de la província», ha conclòs Falomir, qui ha reivindicat «una Diputació útil, àgil i al servei dels municipis de manera equitativa».

Deja un comentario