El PSPV-PSOE de Benicarló expressa el seu suport a la vaga educativa convocada a partir de l’11 de maig i a les mobilitzacions del professorat «davant les retallades, la falta de diàleg i les polítiques del Consell contra l’ensenyament públic». Des del Grup Municipal Socialista «considerem legítimes les reivindicacions de la comunitat educativa».
· Reducció de ràtios.
· Augment de plantilles docents i personal d’atenció educativa.
· Més orientadors, PT, AL i educadors per garantir una inclusió real.
· Recuperació del poder adquisitiu del professorat.
· Cobertura immediata de baixes i substitucions.
· Menys càrrega burocràtica.
· Pla de climatització de les aules.
· Millora de les infraestructures educatives.
· Paralització de les retallades.
· Planificació educativa consensuada.
· Derogació de la “Llei de llibertat educativa”, que arracona el valencià i resta autonomia als centres.
· Recuperació del diàleg amb professorat i sindicats.
A Benicarló, «les ràtios elevades i la falta d’inversions són una realitat. El Govern del PP ha paralitzat les obres de l’IES Ramón Cid i centres com el Francesc Catalán i el Número 5 continuen esperant actuacions necessàries». El PSPV-PSOE de Benicarló «exigix a la Conselleria d’Educació que rectifique, escolte la comunitat educativa i garantisca una educació pública, de qualitat, inclusiva i en valencià».