Agricultura convoca de forma anticipada les ajudes a projectes d’estratègies de desenvolupament local participatiu en matèria pesquera 2021-2027


22/12/2024

Les ajudes que compten amb un finançament de 4.305.000 euros es convoquen en règim de concurrència competitiva
A més d’aquestes ajudes anuals, i amb la finalitat de compensar les retallades en la pesca imposats per la Unió Europea, la Generalitat ha destinat ajudes per a fer front al canvi de xarxes exigit
En la Comunitat Valenciana existeixen quatre estratègies de desenvolupament local participativo: GALP Província Província València, GALP La Marina, GALP Costa Azahar i GALP Badia de Santa Pola

La Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, convoca de forma anticipada les ajudes de 2025 dirigides a projectes desenvolupats dins de les Estratègies de Desenvolupament Local Participatiu (EDLP) aprovades pels Grups d’Acció Local Pesquers (GALP) de la Comunitat Valenciana per al període 2021-2027.

Aquestes ajudes que comptaran amb una inversió de 4,3 milions d’euros per al període 2021-2027, reforcen el compromís de la Generalitat amb la sostenibilitat i el desenvolupament del sector pesquer, garantint la seva adaptació als reptes actuals i enfortint el teixit econòmic local.

A més d’aquestes ajudes anuals, i amb la finalitat de compensar les retallades en la pesca imposats per la Unió Europea, la Generalitat Valenciana ha destinat ajudes per al sector pesquer de la Comunitat Valenciana tal com va dir el president Carlos Mazón.
Aquesta subvenció es durà a terme a través de la posada en marxa d’una línia d’ajudes directes dirigides a sufragar el 100% de les despeses del canvi de xarxes de tots els vaixells de la Comunitat Valenciana afectats per l’acord de la Unió Europea que redueix els dies de pesca de 133 a 27.

Desenvolupament Local Participatiu

El desenvolupament local participatiu s’emmarca en la Prioritat 3 del FEMPA, que té per objectiu de permetre una economia blava sostenible en les zones costaneres, insulars i interiors, i fomentar el desenvolupament de les comunitats pesqueres i aqüícoles.

El Programa espanyol del FEMPA 2021-2027 reconeix al Desenvolupament Local Participatiu com l’eina de dinamització del territori i les Estratègies de Desenvolupament Local Participatiu s’enfoquen a les comunitats locals costaneres, on els sectors pesquer i aqüícola són més representatius, realitzant actuacions d’interès col·lectiu i d’impacte local.

En la Comunitat Valenciana existeixen quatre estratègies de desenvolupament local participatiu, EDLP Costa Azahar que comprèn els municipis de Vinaròs, Benicarló, Peníscola, Castelló de la Plana, Borriana; EDLP Província de València amb els municipis de Gandia, Cullera, Oliva, Silla, Sollana, Catarroja, El Perelló (Sueca), EL Palmar, El Perellonet, recinte portuari de Sagunt, recinte portuari de València i els barris del Grau i Cabanyal de València; EDLP Badia de Santa Pola, que engloba als municipis de Santa Pola, Guardamar del Segura, Torrevella, illa de Tabarca; i la EDLP La Marina en la qual estan els municipis del Campello, la Vila Joiosa, Benidorm, Altea, Calp, Teulada-Moraira, Xàbia i Dénia.

Totes aquestes estratègies comparteixen objectius comuns centrats en la promoció, el foment i la comercialització dels productes de pesca, el desenvolupament del turisme pesquer, la promoció del patrimoni cultural i natural, l’estudi de la sostenibilitat pesquera artesanal i el seu impacte sobre el medi ambient o l’organització d’esdeveniments que fomentin la interactivitat entre les activitats pesqueres i la societat, entre altres.
La resolució que ha estat publicada en el DOGV regula la concessió d’ajudes a projectes que implementin i desenvolupin les Estratègies de Desenvolupament Local en el seu àmbit territorial.

Els projectes per a subvencionar podran incloure despeses o inversions que contribueixin als objectius de la EDLP aprovada en la seva zona d’actuació i estiguin alineats amb els objectius del FEMPA. La selecció dels projectes, que compleixin els criteris de subvencionabilitat i elegibilitat exigits en la normativa, es realitzarà en funció dels criteris de selecció establerts en cadascuna de les EDLPs.