La Policia Nacional ha detingut tres persones a la província de Tarragona, dos homes i una dona, acusades d’un robatori amb violència a una víctima a qui van estafar mitjançant el mètode «Rip Deal». Els autors van aconseguir robar-li unes joies valorades en 38.000 euros després de fer-li creure que comprarien les peces a canvi d’una gran quantitat de diners en efectiu. Quan la víctima va descobrir l’engany, va intentar evitar que se n’emportessin la bossa amb les joies i va ser arrossegada diversos metres per terra per un vehicle en què van fugir els assaltants.
Els fets es van produir després que la víctima, que havia rebut una herència en forma de joies, les posés a la venda en una plataforma en línia. Un home es va posar en contacte amb ella, interessat per la compra i demanant-li més peces. A través d’una videotrucada, el suposat comprador va mostrar-li una caixa forta amb diners i lingots d’or per fer l’efecte d’una gran solvència econòmica.
Després de guanyar la confiança de la víctima, el comprador va organitzar una trobada als voltants de l’estació de tren d’Alacant, on li va mostrar una bandolera amb bitllets de cinquanta i cent euros i la va acompanyar fins a un vehicle amb el motor en marxa. En arribar al vehicle, el suposat comprador va agafar la bossa de joies i es va enfonsar dins del cotxe, mentre que la víctima va intentar evitar el robatori subjectant fortament la bossa.
El vehicle va iniciar la marxa immediatament, arrossegant la víctima durant diversos metres pel paviment fins que finalment va haver de deixar anar les joies per caure a terra. Després de la caiguda, la víctima va ser assistida per diversos vianants.
Després de l’incident, es va començar una investigació a Alacant que va portar a identificar els autors mitjançant imatges de càmeres de seguretat. Els agents van descobrir que els detinguts havien alterat la matrícula del vehicle per dificultar la seva identificació.
Finalment, les investigacions van conduir els agents fins a una finca a Ulldecona (Tarragona), on van localitzar els sospitosos i van recuperar una gran varietat de rellotges de luxe. Els detinguts, que residien en diverses caravanes a la finca, van ser arrestats per robatori amb violència, falsedat documental i pertinença a grup criminal.
Els arrestats han quedat a disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Amposta.
