Compromís exigeix solucions immediates davant el bloqueig de les ajudes a joves agricultors

Granel alerta del risc per al relleu agrari a les comarques de Castelló per la mala gestió del Consell del PP

Guardiola reclama un pla urgent d’acompanyament amb recursos propis a la Diputació fins que la Generalitat desbloqueja les ajudes

Compromís reclama al Consell de la Generalitat i a la Diputació de Castelló una resposta urgent davant la situació que estan patint almenys 177 joves de la província que no poden iniciar els seus projectes agraris per la manca de resolució de les ajudes a la primera instal·lació. Aquesta situació, denunciada pels mateixos joves i les associacions d’agricultors, està impedint que molts d’ells puguen accedir a la PAC, formalitzar contractes o posar en marxa les seues explotacions, amb el consegüent risc per al relleu generacional i el futur del sector agrari valencià.

El diputat de Compromís a les Corts, Vicent Granel, ha assenyalat que “és absolutament inacceptable que el Consell anuncie ajudes milionàries mentre manté bloquejats centenars de joves que volen treballar al camp. Parlem de projectes de vida que no poden començar per culpa de la mala gestió i la falta de planificació”. 

En aquest sentit, Granel ha advertit que “el retard no és només un problema administratiu, és una barrera directa al relleu generacional i a la supervivència del sector agrari”, i ha exigit que es resolguen immediatament els expedients i es garantisquen els pagaments sense més excuses.

Per la seua part, el portaveu de Compromís a la Diputació de Castelló, David Guardiola, ha remarcat que “la Diputació no pot mirar cap a un altre costat i ha d’implicar-se activament per donar suport als joves agricultors afectats”, i ha reclamat la posada en marxa d’un pla urgent d’acompanyament amb recursos propis que permeta evitar la pèrdua de projectes i oferir suport econòmic i tècnic mentre la Generalitat desbloqueja les ajudes.

Així, des de la formació s’insisteix en la necessitat de resoldre de manera immediata totes les ajudes pendents, garantir la transparència en la gestió i establir un calendari clar de pagaments, així com adoptar mesures extraordinàries perquè cap jove quede fora per culpa dels retards administratius. “El camp valencià no es pot permetre perdre una nova generació de llauradors i llauradores, perquè sense joves no hi ha futur per a l’agricultura”, conclou Guardiola. 

Deja un comentario