- Granel i Álvaro acusen el Consell de mantindre «falses cites» en la web de SITVAL mentre Onda i Segorbe continuen tancades i sense personal promés
Compromís ha tornat a denunciar a Les Corts Valencianes la situació de «col·lapse permanent» que continuen patint les estacions d’ITV del País Valencià, especialment a les comarques de Castelló, després de constatar que, un any després de les primeres denúncies, la situació «continua pràcticament igual».
Els diputats de Compromís, Vicent Granel i Mònica Álvaro, han advertit que el Consell continua venent una falsa normalitat mentre milers de valencians i valencianes continuen sense poder aconseguir cita dins d’uns terminis raonables.
Segons ha explicat Granel, «les comarques de Castelló tornen a tindre un col·lapse en les cites prèvies per a la inspecció tècnica dels vehicles dels veïns i veïnes». El diputat ha denunciat que «no està l’estació d’Onda, no està l’estació de Segorbe, i els anuncis que van fer assegurant que estarien en 2025 no s’han complit».
A més, Granel també ha criticat que «fa uns mesos van anunciar la contractació de 70 persones més per reforçar el servei i tampoc estan». Per al diputat de Compromís, «això és l’exemple del caos que està realitzant la Conselleria d’Indústria en SITVAL i en les estacions d’ITV de les comarques de Castelló».
«El més lamentable és que molts usuaris dels vehicles de les comarques de Castelló han de continuar conduint sense haver pogut passar la ITV perquè no hi ha cites disponibles i poden acabar patint multes per una situació que és responsabilitat directa del Consell», ha afegit.
Per la seua banda, Mònica Álvaro ha denunciat que «no és de rebut enganyar a les persones usuàries dient en la web que en menys de 30 dies tens cita a Castelló i després no te la donen». La diputada ha remarcat que «segons la pròpia SITVAL, la web està mal i l’única solució que donen és anar presencialment a la ITV ‘a donar pena’ per si així poden passar-te la revisió». Álvaro considera que «queda claríssim que davant d’aquesta nova negligència del govern valencià, la multa i el problema el paga la ciutadania».
Compromís considera que aquesta situació demostra que «el problema estructural de les ITV continua sense resoldre’s», malgrat els anuncis continus del govern valencià sobre una suposada normalització del servei. «Fa un any ja advertíem d’aquest caos i hui la realitat és que res ha canviat. Continuen les cues, els retards i la falta de cites», ha afirmat Granel.
A més, la coalició valencianista remarca que les comarques de Castelló continuen sent una de les zones més afectades pel col·lapse del servei, amb una manca de capacitat que perjudica tant particulars com professionals i empreses. «Gestionar un servei públic no és fer propaganda ni repetir titulars optimistes. És garantir que funcione. I un any després les ITV valencianes continuen sense funcionar com toca», ha conclòs Granel.