- Després dels actes vandàlics patits, el municipi s’uneix per a beneir la nova figura de la Santa durant la tradicional romeria d’aquest dissabte 23 de maig.Redacció | Canet lo Roig
Enguany, la celebració de la Fira de l’Ermita de Canet lo Roig no serà una edició qualsevol. La festivitat de Santa Isabel arriba carregada d’emoció i simbolisme després que el poble haja sumat esforços per a superar els recents actes de vandalisme que van afectar el patrimoni local. Gràcies a una resposta massiva en forma de donacions i rifes populars, la nova imatge de Santa Isabel ja és una realitat i serà la gran protagonista d’aquest cap de setmana.
El programa d’actes d’aquest 2026 destaca especialment la jornada d’aquest dissabte 23 de maig. A partir de les 10:00 h, des de l’església de Sant Miquel Arcàngel, s’iniciarà la romeria cap a l’ermita. Serà en aquest moment quan es duga a terme la benedicció i entronització de la nova imatge, un projecte finançat íntegrament per les aportacions de veïns, visitants i associacions locals.
«La nostra ermita és avui més nostra que mai», han assenyalat fonts de l’organització, destacant que la nova figura s’ubicarà en un espai d’exposició permanent dins del recinte de l’ermita per al gaudi de tots els devots i visitants. Per a garantir la transparència de la iniciativa popular, en finalitzar la missa de les 12:00 h es faran públics els comptes de la recaptació i es retrà agraïment institucional a tots els col·laboradors.
Més enllà de l’acte religiós, la Fira de l’Ermita ofereix una programació variada que arranca aquest divendres 22 de maig a les 21:00 h amb un sopar popular, seguit de l’actuació del grup ELMA i una discomòbil organitzada per l’UJC.
Dissabte, la música continuarà sent el fil conductor amb un xicotet concert de l’AMSC després de la missa i el repartiment de pastissets. La vesprada estarà reservada per al lleure amb el tradicional «tardeo» a càrrec de l’orquestra FÈNIX a partir de les 17:00 h, mentre els més menuts podran gaudir d’un parc infantil instal·lat per a l’ocasió.
Amb aquesta celebració, Canet lo Roig no només manté viva la seua tradició, sinó que referma el seu compromís amb la cultura i la convivència, demostrant que la unió del poble és la millor resposta davant l’adversitat.

Informació i foto: Ajuntament de Canet lo Roig