Castelló, 19 d’agost de 2025.– L’incendi declarat al terme municipal d’Artana (la Plana Baixa) ha entrat en una fase més favorable després de la intensa activitat registrada durant el dia. Els 13 mitjans aeris que han participat en les tasques d’extinció han finalitzat la seua intervenció amb la posta de sol, i des d’aquest moment la responsabilitat recau exclusivament en els equips terrestres, que romandran a la zona durant tota la nit.
Segons fonts del Consorci Provincial de Bombers de Castelló, la situació és positiva tot i que el foc presenta dificultats per la complicada orografia, que limita l’accés per terra i ha obligat a centrar bona part dels esforços en les descàrregues aèries.
El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat la Situació 1, categoria que preveu possibles danys greus sobre els béns forestals i afectacions lleus a la població o al patrimoni no forestal. Aquest nivell permet, si fora necessari, la incorporació de mitjans extraordinaris.
Emergències ha confirmat que el foc d’Artana està relacionat amb el declarat ahir a Tales, municipi veí, després de la caiguda d’un llamp.
Imatges i foto: Consorci Provincial de Bombers de Castelló