El GAL Palància-Millars entrega a Viver els premis del seu II Concurs de Fotografia a Instagram

  • Lorena Martínez, Àngela Magnieto i Manolo Peiró, guanyadors d’un certamen que ha posat en valor la Pasqua als pobles de l’interior
  • Adolfo Aucejo: “Volem que es conega i es reconega tot el que ofereixen els nostres municipis, no sols en Pasqua, sinó durant tot l’any”

El Grup d’Acció Local (GAL) Palància-Millars ha lliurat aquest dimarts a Viver els premis del seu II Concurs de Fotografia a Instagram, convocat sota el lema #lapasquaalmeupoble, amb l’objectiu de visibilitzar la riquesa cultural, natural i patrimonial dels 22 municipis de l’Alt Palància i l’Alt Millars durant la celebració de la Pasqua.

La convocatòria, que va estar oberta del 16 d’abril al 5 de maig, ha permés recopilar desenes d’imatges que reflecteixen les tradicions, paisatges, costums i formes de vida dels pobles que formen part del GAL. En aquesta segona edició, els guardonats han sigut:

  • Primer premi: Lorena Martínez, de Xòvar
  • Segon premi: Àngela Magnieto, de Viver
  • Tercer premi: Manolo Peiró, de la Pobla d’Arenós

Durant l’acte de lliurament, el president del GAL Palància-Millars, Adolfo Aucejo, va destacar el valor d’iniciatives com aquesta per a “enfortir el sentiment de pertinença i projectar una imatge real i positiva dels nostres pobles”. “Volem que es conega i es reconega tot allò que poden oferir els nostres municipis, no sols en Pasqua, sinó durant tot l’any: tradicions vives, paisatges singulars i formes de vida autèntiques que mereixen ser contades i compartides”, va afegir.

Els premis consistiren en:

  • Una estada al complex agroturístic Peña Escabia d’El Toro per a la guanyadora
  • Un lot de productes Saborita per al segon premi
  • Un assortiment de productes artesanals de l’obrador Trigo Salvaje per al tercer

Aquest concurs forma part de les accions de dinamització i promoció territorial del GAL Palància-Millars, integrat per 22 ajuntaments i 37 entitats socials, culturals, agrícoles i empresarials de l’interior de Castelló.

Un Grup d’Acció Local amb 22 municipis i 37 entitats

El GAL Palància-Millars es va constituir el maig de 2016 amb l’objectiu de formar part dels GAL LEADER 2014–2020 seleccionats per la Conselleria, tot i que el territori ja té experiència en la gestió de fons LEADER des de 1991.

En formen part els ajuntaments de:
Algímia d’Almonesir, Arañuel, Azuébar, Barracas, Caudiel, Xòvar, Cirat, Gaibiel, Higueras, Matet, Montant, Pavies, Pina de Montalgrau, Pobla d’Arenós, Sacañet, Toràs, Torralba del Pinar, El Toro, la Vall d’Almonesir, Villamalur, Villanueva de Viver i Viver.

I 37 entitats entre les quals trobem:

  • Associació Empresarial de Turisme de l’Alt Palància
  • Associació Cultural Castell d’Almonesir
  • Associació Cultural Artea
  • FEPAC-ASAJA
  • Delegació de Castelló de la Federació de Caça
  • Associació Cultural Aguanaj
  • Cooperativa de Toràs
  • Associació de Pensionistes i Jubilats Flor de Té
  • Associació de Veïns d’El Tormo
  • AFFAMER Castelló
  • AMPA de Caudiel
  • Societat de Caçadors Sant Huberto
  • AC La Rectoria
  • Cooperativa Agrària AYR
  • Associació de Dones de Montant
  • Associació de Jubilats i Pensionistes Sant Bernardo
  • Associació Cultural Comte de Vallterra
  • COOP. Montant
  • Associació de Jubilats i Pensionistes Canales de la Bellida
  • Federació de Cooperatives Agroalimentàries CV
  • Associació de Cultivadors i Recol·lectors de Tòfona de la província de Castelló
  • Associació d’Ames de Casa i Consumidores de Viver
  • Associació Cultural El Almendro
  • COOP. El Porvenir
  • SAT 985 d’Azuébar
  • Hort del Manyano COOP.
  • Associació Cultural i Recreativa d’El Toro
  • Col·lectiu CREA
  • Associació Cultural Les Salines
  • Societat de Caçadors Sant Isidre de Sacañet
  • COOP. Sant Isidre de Caudiel
  • SAT núm. 1.752 Almazara Sierra de la Estrella de Matet
  • Associació Provincial d’Empresaris de Càmpings de Castelló
  • ASHOTUR
  • Associació d’Agroturisme de la província de Castelló
  • Associació Cultural Unió Musical de Caudiel
  • Associació de Dones Vall d’Azur

Amb aquesta àmplia base territorial i associativa, el GAL Palància-Millars impulsa accions que posen en valor el patrimoni rural i promouen el desenvolupament sostenible del territori.