- Marc Albella Esteller, Portaveu del Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament de Vinaròs i en aplicació de la Llei 8/2010 de la Generalitat, de 23 de juny, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, i de conformitat amb el Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals (R.O.F.), presenta per a la seua inclusió i debat en el Ple d’aquesta corporació la següent
El dia 17 de maig, Dia Internacional contra l’LGTBI-fòbia, alcem la veu des de Vinaròs per fer visible la realitat de les persones lesbianes, gais, trans, bisexuals, Inter sexuals, queer i altres dissidències sexuals i de gènere. Reivindiquem una societat que garanteixi la llibertat, la igualtat i la dignitat per a totes les persones, independentment de la seua identitat o orientació.
1. Denunciem l’LGTBI-fòbia: Rebutgem totes les formes de violència i discriminació que patim les persones LGTBI+. Les agressions no són fets aïllats, sinó conseqüència d’estructures socials que perpetuen l’odi i l’exclusió.
2. Volem viure en llibertat: Apostem per una societat en què totes les persones puguin expressar-se lliurement, sense por, i on el gènere deixe de ser una imposició. Defensem l’alliberament de totes les identitats.
3. Exigim compromís institucional: Demanem als ajuntaments i institucions públiques que actuen amb responsabilitat i doten de recursos reals les polítiques LGTBI+, garantint drets, serveis i espais segurs per a tothom.
4. Reclamem una educació transformadora: Necessitem una educació pública i co-educativa que abrace la diversitat i promoga el respecte, des dels primers anys de vida, com a eina fonamental per combatre l’LGTBI-fòbia.
5. Defensem l’autodeterminació de gènere: Donem suport al dret de totes les persones a viure la seua identitat de gènere lliurement i sense traves. Reconeixem i respectem especialment les realitats de les persones trans* i no-binàries.
6. Denunciem la impunitat: No podem tolerar cap més agressió sense conseqüències. Reclamem protocols clars, accions efectives i suport institucional per a les víctimes d’LGTBI-fòbia.
7. Fem visibles les dissidències al món rural: També als pobles i comarques volem viure amb orgull. Cal visibilitzar les realitats LGTBI+ en entorns rurals i combatre l’aïllament i l’estigma.
8. Preservem la memòria: Honorem totes aquelles persones que han lluitat abans que nosaltres. Sense memòria, no hi ha futur. La lluita LGTBI+ té una història que cal reconèixer i difondre.
9. Rebutgem els discursos d’odi: Condemnem la utilització de l’odi com a eina política. Cap ideologia ha de justificar l’exclusió, el menyspreu o l’atac a les nostres vides.
10. Reivindiquem la cultura dissident: L’art, el pensament i la creativitat que naixen des de les dissidències són font de transformació social. Defensar la cultura trans-feminista és construir un món més just.
11. Construïm aliances: La lluita LGTBI+ és inseparable de totes les altres lluites contra les opressions. Ens solidaritzem amb els feminismes, l’antiracisme, l’antifeixisme i les causes per la justícia social i climàtica.
Aquest manifest és un crit col·lectiu per una vida digna, lliure i sense por. Perquè estimar no hauria de ser una lluita. Perquè ser un mateixa no hauria de costar tant. Perquè som aquí, i no ens mourem. Vinaròs diu prou a l’odi. I diu sí a la diversitat, la llibertat i la vida.
Per això, des del Grup municipal PSPV-PSOE sol·licitem l’aprovació del següent acord:
ACORDS
PUNT UNIC: Renovar el nostre compromís contra la discriminació sexual i l’odi, en el dia internacional contra la LGTBI-FÒBIA, recuperant les polítiques municipals i autonòmiques de seguretat, protecció, atenció, assistència, visibilització, i integració del col·lectiu que s’han perdut en els últims dos anys en el nostre territori assumint els compromisos de la declaració de l’exposició de motius.