Infinitri 113 torna a atraure més de 1.000 triatletes a Peñíscola amb rècord de participació Èlite

  • La XIII edició de l’esdeveniment comptarà amb la presència del quatre vegades guanyador de la prova, Jordi Montraveta, o la suïssa Catia Schär, olímpica a París 2024.

Peñíscola torna a ser, un any més, l’epicentre del triatló el proper 6 d’abril, sent a més una de les primeres proves de mitjana distància d’Europa, encarregant-se d’obrir el calendari de proves internacionals. Ja són tretze les edicions que Peñíscola ha acollit l’esdeveniment, que, des de fa 8 anys, supera els 1.000 inscrits i es manté com la tercera prova de mitjana distància d’Espanya en nombre de participants.

I no només parlem de quantitat, sinó també de qualitat, ja que l’esdeveniment és puntuable per al Rànquing Mundial de la PTO i el Rànquing Nacional de Mitjana i Llarga Distància de la FETRI, amb 10.000€ en premis. El gran nivell que sempre ha mostrat Infinitri 113 ha aconseguit en aquesta edició un rècord de participació Èlite, reunint a gairebé 150 triatletes entre dones i homes, que lluitaran per la victòria. En categoria masculina, cal destacar la presència de Jordi Montraveta, que ha guanyat la prova en 4 ocasions, al qual se sumaran altres importants triatletes nacionals com el segon classificat de 2024, Julen Lopetegui; el diverses vegades campió d’Espanya de Duatló i Triatló de Mitjana Distància, Fernando Zorrilla; el segon classificat a Infinitri 226 2024, Ander Irigoyen; així com una participació nombrosa de 3 dels equips més potents del panorama nacional, amb fins a 17 integrants: Desam.es, Peñota Dental i Saltoki Trikideak. Però és a nivell internacional on ha tingut lloc un gran salt, amb fins a 34 triatletes Èlite, destacant especialment la delegació francesa amb 16 triatletes, entre els quals destaquen guanyadors internacionals com Dylan Magnien, Baptiste Delmas, Steven Galibert, Corentin Chouvelon o Paul Loiseaux. També cal tenir en compte al neerlandès Milan Brons, sub 8 en distància Ironman, o a l’ex olímpic ucraïnès Rostyslav Pevtsov, entre altres.

En categoria femenina Èlite, seran menys les participants, però no per això de menor qualitat: liderades per l’olímpica a París 2024 i medallista mundial, la suïssa Catia Schär, també comptarem amb l’italiana Elisabetta Curridori, ja classificada per al mundial de Kona 2025; la francesa Anne-Sophie Pierre, campiona del món 70.3 del seu grup d’edat; l’eslovena Lara Rajterič, guanyadora del 70.3 Porec, o la quarta classificada a Infinitri 113 2023, la belga Alexandra Tondeur, entre altres. Per defensar l’honor nacional, tindrem a una de les millors de tots els temps, Judith Corachán, juntament amb les joves Yaiza Saiz i Sofia Aguayo, sense oblidar a Mailaen Azpiazu, que va quedar cinquena l’any passat.

Un exemple d’impacte turístic-esportiu de primer nivell

A més de la part esportiva de l’esdeveniment, Infinitri 113 Peñíscola és un clar exemple de com el binomi turisme i esport genera un gran impacte econòmic a la comarca i a la província. Les xifres són difícils d’igualar per cap esdeveniment de la província: el 96,3% de participants vénen de fora de la província; el 77,7% de fora de la Comunitat Valenciana, i un 17,1% de participació internacional, amb 30 nacionalitats representades. Amb un 3,2 acompanyants mitjans per participant i un 95% d’ocupació hotelera, els gairebé 4.000 assistents permeten que l’esdeveniment deixi a la zona un impacte econòmic de més de 2 milions d’euros. Impulsant l’esdeveniment es troben, a part de l’Ajuntament de Peñíscola com a seu, la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana, juntament amb la Fundació Trinidad Alfonso, enarbolant la marca Comunitat De L’Esport.

Un circuit exigent amb millores per al 2025

L’Infinitri 113 Peñíscola no només és una prova espectacular pel seu entorn i organització, sinó que també compta amb un alt nivell de competitivitat. La prova manté l’essència de la mitjana distància amb un format clàssic pel que fa a distàncies: 1.900 metres de natació; 90 quilòmetres de ciclisme; 21 quilòmetres de cursa a peu.

El recorregut de 2025 tindrà millores clau per a una experiència més ràpida i fluïda, optimitzant els segments de ciclisme i cursa a peu. Això ho converteix en una prova perfecta tant per a triatletes que busquen marcar una nova marca personal, com per a aquells que debuten en la distància i volen un circuit que combini bellesa i repte.

Un entorn natural incomparable

Competir a Infinitri 113 Peñíscola és sinònim de gaudir d’una prova en un escenari privilegiat. La natació es desenvolupa en les aigües del Mediterrani, amb el majestuós castell del Papa Luna com a teló de fons, un enclavament que no només és un símbol de la ciutat, sinó també una de les imatges més icòniques del triatló a Espanya.

El sector ciclista travessa l’interior de la comarca, on es reuneixen els camps de tarongers a la zona de Càlig, amb la zona d’oliveres mil·lenàries als voltants de Sant Jordi, oferint un recorregut que combina velocitat amb trams tècnics, mentre que la cursa a peu discorre al costat de les platges i cales verge del Parc Natural de la Serra D’Irta, oferint unes vistes espectaculars i un extra de motivació a cada passa.

Diumenge 6 d’abril a les 7:30, pistoletazo de sortida

El diumenge 6 d’abril a les 7:30 del matí es donarà la sortida a aquesta nova edició, que podrà seguir-se en directe per diverses formes, tant per les connexions en directe a través de les xarxes socials oficials a @infinitrihalf, com per l’aplicació de temps de pas.

Abans que els participants inundeu les aigües de la platja nord de Peñíscola, les activitats de l’esdeveniment començaran el divendres, amb la inauguració de la zona Expo i fira artesanal pel matí, i el començament de l’entrega de dorsals a la tarda. El dissabte serà el torn dels més petits de la família amb l’Infinitri Kids. Tota la info de l’esdeveniment està disponible a la web oficial: Infinitri 113 Peñíscola