alto palancia agua

Peníscola farà promoció a Fitur com a destinació cinematogràfica en un espai propi

  • ANDRES MARTINEZ SER 150119En el pavelló 2, juntament amb la resta de destinacions de cinema espanyoles, Peníscola farà promoció dels seus escenaris de rodatge amb la presentació d’una nova guia. 
  • {
  • La localitat es reivindicarà en la cita madrilenya com a membre de la Xarxa Estatal de Destinacions Intel·ligents, la qual cosa centrarà bona part de l’agenda de treball
  • El segment familiar segueix sent una de les prioritats de la destinació, amb el qual emprendrà noves accions de promoció en la cita turística madrilenya
  • La promoció de la gastronomia local serà un dels punts forts de la destinació a Madrid en el marc de la fira.

ANDRES MARTINEZ JULIO SERL’Ajuntament de Peníscola ha presentat aquesta setmana les línies generals d’actuació de la destinació en la primera cita nacional turística, la Fira Internacional de Turisme de Madrid.

Peníscola de Cine, és la marca que la ciutat castellonenca vol seguir posicionant en aquesta edició de la fira madrilenya, “amb l’objectiu de reforçar la posada en valor de la nostra relació amb el cinema i la televisió i fer promoció de les rutes i visites guiades pels escenaris de pel·lícula. Enguany comptarem amb espai en el nou estand que Espanya habilita per a destinacions cinematogràfiques” ha explicat la tècnica de l’àrea en l’Ajuntament, Belén Miguel.

Amb aquest objectiu, Peníscola presentarà en un espai propi i diferenciat la informació detallada de les rutes pels escenaris de rodatges a professionals i públic final amb una nova guia.

La vinculació de la ciutat amb el món audiovisual és àmplia i prové d’una trajectòria iniciada ja en el segle passat per importants cineastes com Berlanga, i va trobar un dels seus moments més gloriosos en el rodatge de El Cid, la superproducció de Hollywood que va impulsar el desenvolupament turístic del municipi des dels anys seixanta.

Recentment, l’impuls de l’àrea de Turisme i Comunicació de l’Ajuntament ha facilitat que Peníscola haja acollit nombrosos rodatges en els últims anys i, més recentment i amb major impacte, la sèrie d’èxit nacional El Ministerio del Tiempo, així com la reconeguda i guardonada sèrie Games of Thrones, la més important de la història de la televisió a nivell mundial, pel nombre de seguidors i espectadors, així com segons la mateixa crítica. La sèrie de Mediaset, El Chiringuito de Pepe, amb dues temporades, els exteriors de la qual es van rodar pràcticament en la totalitat en la Ciutat a la Mar, van reportar també una promoció importantíssima per a la destinació.

“Si Peníscola ha sigut i segueix sent capaç d’enamorar a cineastes i directors de fotografia, així com als productors més importants i influents de la indústria, és capaç de conquistar a qualsevol que no la conega i d’oferir nous punts de vista als qui vulguen tornar-la a descobrir” ha assegurat Suescun, que ha valorat molt positivament aquests tres primers anys de funcionament de la ruta de cine en la localitat, amb més de 100.000 descàrregues de la ruta en el web per realitzar la visita de forma autònoma, i al voltant de 7000 participants en les visites gratuïtes amb guia als escenaris de cine, que l’Ajuntament ha programat durant cada cap de setmana.

A més de comptar amb espai propi juntament amb altres destinacions de pel·lícula, Peníscola acudirà a la cita de la mà de la Comunitat Valenciana, amb altres destinacions castellonenques, on exposarà les propostes com a destinació cultural i de sol i platja.

Destinació intel·ligent

La localitat es reivindicarà en la cita madrilenya com a membre de la Xarxa Estatal de Destinacions Intel·ligents, la qual centrarà bona part de l’agenda de treball, tant amb cites amb empreses de serveis per al disseny de diverses actuacions al llarg d’aquesta anualitat, com amb administracions superiors. El dijous de fira, l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques reconeixerà les destinacions integrants de la xarxa autonòmica, cita en la qual Peníscola estarà present.

La gastronomia centra l’agenda

Amb la col·laboració de l’Associació Gastronòmica Ciutat de Peníscola, l’àrea de Turisme segueix apostant per l’ampliació del concepte de vacances de cine en la destinació, més enllà del descobriment de les rutes i localitzacions de rodatges, amb la incorporació de receptes dels restauradors locals relacionades amb cadascuna de les produccions més emblemàtiques. Amb les receptes i Plats de Cine, la gastronomia peniscolana protagonitzarà un taller de cuina en la mateixa fira, així com una demostració gastronòmica en el Mercado de Ventas de la capital, divendres al llarg del matí.

L’aposta pel turisme familiar, estratègica per a la destinació

En aquesta nova edició de Fitur, per a Peníscola el segment familiar segueix sent una de les principals prioritats, amb el qual emprendrà noves accions de promoció en la cita turística madrilenya, com a exemple en l’àmbit de col·laboració publicoprivada, així com en l’àmbit de la promoció de la mà de diferents institucions, també a l’empara de la Secretaria d’Estat de Turisme i de Turespapa, a través del Sello de Turismo Familiar.

 

20181102 camideConquesta 945x222

Escolta'ns

 

 

drcas1u2

Utilitzem cookies propies i de tercers per a millorar l'experiencia de navegació. Si segueix navegant entenem que accepta el seu us. Més informació